„Za
protekle uskrsne blagdane građani su potrošili oko 1,4 milijarde
kuna
u perioduod
petka
do Uskrsnog ponedjeljka,“ istaknula je direktorica Sektora za
trgovinu HGK Tomislava
Ravlić,
napomenuvši da podaci iz 2019. nisu usporedivi s prošlom godinom
jer je Uskrs ove godine u drugoj polovici travnja pa se preklapa s
početkom turističke sezone.
''Valja
spomenuti da
fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice na kojima se tradicionalno
kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju“, naglasila je
Ravlić.
Podsjetimo,
cijene potrošačkih košarica na razini su prošle godine. Tako se
skromnija procjenjuje na 500 kuna, srednja na 1000, a bogatija na
1500. Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i
cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te o uvrštenosti
slatkiša, grickalica i pića koji su kao kategorija luksuznih
proizvoda sadržani u bogatoj i, u manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj
košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.
Trendovi
uskrsne potrošnje poklapaju se s generalnim trendovima u trgovini na
malo.
Prema
podacima Državnog zavoda za statistiku, realan je promet u trgovini
na malo i u veljači 2019. godine rastao i na mjesečnoj i na
godišnjoj razini. Tako je promet u trgovini na malo na godišnjoj
razini, dakle u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018., porastao
za čak 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007.
godine.
Zabilježen je rast i na mjesečnoj razini. Tako je promet u trgovini na malo u veljači 2019. porastao za 3,8 posto u odnosu na siječanj 2018. Tim rastom nastavljen je uzlazni godišnji trend koji kontinuirano traje od rujna 2014. Naime, promet u trgovini na malo raste 54 mjeseca za redom, četiri i pol godine u kontinuitetu.
www.sjever.hr