Izbornik
Izbornik
Zatvori
Tražilica
Search
PR članak

Vodič kroz ulogu ženskih tenisica u modi — od obuće za sport do obuće za svečane prilike

Autor: Melani n/a

Sponzorirano

Priča o tenisicama počinje početkom dvadesetog stoljeća s dvije kompanije koje su novopečeno znanje o procesu vulkanizacije gume primijenile na izradu lagane, ali izdržljive obuće za muškarce koji se bave sportom.

Američka Rubber Company je 1916. godine predstavila platnene tenisice Keds s gumenim potplatom za igranje tenisa, a godinu poslije Converse je osmislio svoje prve tenisice All Star koje su nosili košarkaši. 

Nekoliko godina kasnije njemačka braća Rudolf i Adolf "Adi" Dassler pridružili su im se s vlastitom obućom za sportaše koja će sredinom stoljeća prerasti u megapopularne marke Puma i Adidas.

Tenisice su nekad nosili isključivo muškarci

Ove su tenisice nosili isključivo muškarci jer je većina tradicionalnih sportova tada bila rezervirana samo za njih. Sportom su se bavile žene većinom iz visokog društva, a u pravilu se radilo o aktivnostima poput tenisa i golfa koje su smatrane prikladnima za njihovu tjelesnu kondiciju i gracioznost.

Zbog zabrinutosti da će žene postati previše muževne baveći se muškim sportovima, većina sportske obuće za žene imala je visoke pete. Zahvaljujući promjenama u društvenim normama i sve većoj popularnosti sportske obuće tenisice su kroz dvadesete i tridesete godine polako postajale prihvatljive kao casual obuća za aktivnosti na otvorenom i za žene.

No, takve tenisice nisu bile prilagođene anatomiji ženskih stopala, a većina najpopularnijih sportskih tenisica uopće nije bila dostupna u manjim brojevima za žene.

Savršeni spoj udobnosti i stila za modernu djevojku

Nakon drugog svjetskog rata tenisice su postale omiljena obuća među mlađom populacijom. Tome su uvelike pridonijele holivudske zvijezde poput Marlona Branda i Marilyn Monroe.

Napokon su se počele su se proizvoditi ženske tenisice koje su bile udobne, funkcionalne i estetski privlačne. Žene su ih nosile za neformalne aktivnosti poput odlaska u šetnju, trgovinu ili druženja s prijateljima, a kombinirale su ih sa suknjama i haljinama.

U to su vrijeme traperice dobile značajno na popularnosti te su s laganim platnenim tenisicama savršeno zaokružile stil odijevanja mladih djevojaka. Nošenjem tenisica koje su smatrane tradicionalno muškom obućom mlade djevojke nastojale su odbaciti ograničenja koja su im postavljana na temelju spola.

Era sintetičkih materijala i ikona pop kulture

U 70-im i 80-im godinama prošlog stoljeća tenisice su doživjele pravu renesansu zahvaljujući novim sintetičkim materijalima poput poliestera, pjene i umjetne kože. Točku na i stavili su sportaši i glazbenici davši revolucionarnoj novoj obući kultni status.

Velika prekretnica dogodila se 1985. godine kada su predstavljene prve Air Jordan tenisice. Michael Jordan tada je bio tek košarkaški novajlija, no to nije spriječilo da Air Jordanice brzinom munje pridobiju simpatije zaljubljenika u sport te do danas ostanu jedan od najpopularnijih izbora među ljubiteljima tenisica.

Nažalost, prve Air Jordan tenisice, baš kao i mnoge druge popularne sportske tenisice, u to su vrijeme bile namijenjene isključivo muškarcima. Proći će još desetljeće prije nego brendovi tenisica prepoznaju snagu i utjecaj sportašica pa tako u ovo vrijeme glavnu riječ u postavljanju trendova među ženama imaju popularne glumice.

Farrah Fawcett iz TV serije Charliejevi anđeli pomogla je među ženama popularizirati tenisice Nike Cortez, dok je Jane Fonda Reebokove tenisice visokog gležnja—Freestyles— pretvorila u obaveznu opremu svakog sata aerobika.

Poznati brendovi tenisica u ovo vrijeme također konačno počinju proizvoditi tenisice s razlikama u obliku i širini stopala između muških i ženskih verzija kako bi ih prilagodili potrebama moderne žene.

Subkulture i sportska elegancija

U devedesetima su tenisice postale nezaobilazan element urbanog odijevanja i simbol pripadnosti raznim skupinama ponajviše zahvaljujući subkulturama kao što su hip-hop, skate i grunge.

U to su vrijeme modni dizajneri također prepoznali važnost žena za industriju tenisica. Gucciju, koji je još prošlo desetljeće postao prvi luksuzni brend sa svojim modelom tenisica, pridružile su se druge luksuzne kuće s kolekcijama u kojima su tenisice postale ključan element sportske elegancije.

Jedan od nezaboravnih trendova koji je obilježio kraj devedesetih i početak novog milenija su tenisice s debelim potplatima - tzv. platforme, ali i rast u popularnosti retro tenisica poput Converse All Star, Adidas Superstar, Nike Cortez i Vans koje su ovoga puta žene prigrlile više nego ikada prije.

Žene su ih nosile uz haljine, traperice, suknje, pa čak elegantne odjevne komade, dajući svojim outfitima dozu neformalnosti.

Tenisice u centru ženskog modnog izričaja 

Sve veća kupovna moć žena i želja za boljom zastupljenošću na modnom tržištu doveli su do toga da tenisice konačno prestaju biti primarno muška obuća.

Žene su prigrlile tenisice kao sastavni element svakodnevnog odijevanja. Udobnost je postala jednako važna kao i stil, a brojni modni brendovi prilagodili su se potrebama žena sa širokim spektrom tenisica za svaki ukus i prigodu.

Za to je također zaslužna nedavna popularnost athleisure odjeće i obuće koja mijenja društvene percepcije mode i pokazuje kako funkcionalnost i stil savršeno idu ruku pod ruku čak i na radnom mjestu ili u formalnim prigodama. Udobne sportske tenisice i radno odijelo ili starke u kombinaciji s vjenčanicom postali su uobičajena modna kombinacija.

Sve više brendova fokusira se na žene

Od velikih brendova Nike je prvi puta izbacio Air Jordanice dizajnirane isključivo za žene, Under Armor ima ženske tenisice za trčanje osmišljene isključivo za ženska stopala, a također postoji obilje malih proizvođača specijaliziranih za žensku obuću.

Sve više brendova uključuje žene u proces osmišljavanja tenisica za žene. Odličan primjer je suradnja koju su ostvarili Rihanna i Puma - popularna pjevačica postala je kreativna direktorica brenda 2016. i uspješno osvježila izgled kompanije.

Ženska je vizija važna u procesu dizajna i izrade tenisica jer žene imaju bolji uvid u potrebe, preferencije i stilove žena kao korisnica - to ženama omogućuje da prepoznaju sebe u dizajnu, stilu i priči tenisica, ali isto tako pomaže brendovima ostvariti emocionalnu povezanost s korisnicama i stvoriti vjerne potrošače.

Pogled u budućnost

Možemo očekivati još veći fokus na inovacije i tehnologije te uključivanje ženskih kreativnih direktorica i dizajnerica kako bi se osigurala raznolikost i inkluzivnost u svijetu ženske obuće. 

Žene će imati sve više izbora i mogućnosti pronaći tenisice koje odražavaju njihovu individualnost, osobni modni izričaj i potrebe.

Jer iako James Brown pjeva kako živimo u muškom svijetu, isto tako kaže da on ne bi bio ništa bez - žena.

Izvor fotografije: freepik

sponzorirani članak/sjever.hr 05.06.2023.

Podijeli članak:

Povezani članci