Između 300 vrsta vrhunskih vina iz cijelog
svijeta na Wine Style salonu vina u Beogradu ove se subote, u
organizaciji HGK predstavilo i 13 hrvatskih vinarija -
Medea, Kutjevo, Vinoplod – vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik,
Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac
Mali DNZ, Feravino te Pjenušci Peršurić. Sudjelovanje na Wine
Stylu vinarima je HGK sufinancirala novcem iz Vinske omotnice1.
Riječ je o nastavku projekta Promocije hrvatskih vina na tržištu
Srbije u 2019. u vrijednosti od milijun kuna, a 80 posto se financira
novcem iz EU fonda.
''Kontinuirane
promocije nužne su za stvaranje brenda, a mi želimo Hrvatsku
brendirati u očima svijeta kao zemlju koja može ponuditi kvalitetna
vina i autohtone sorte. Napori koje ulažemo u promociju Vina
croatia vina mosica
vidljivi su i u brojkama. Izvoz je u porastu, a kvaliteta vina
prepoznata je izvan granica Lijepe naše'' rekao je potpredsjednik
HGK za poljoprivredu i turizam Dragan
Kovačević.
Naime, u
2018. smo izvezli vina u vrijednosti 16 milijuna eura, od čega u
Srbiju 938 tisuća 799 eura, što je u usporedbi s 2017. povećanje
za 35 posto.
''Projekt
je uistinu hvalevrijedan. Nas vinare neopisivo veseli vidjeti da nas
država gleda drugačije i da HGK ulaže toliko truda da se
brendiramo kao vinska zemlja. Do sad je sve bilo nama'' kaže Moreno
Degrassi,
vlasnik vinarije Degrassi.
Večer
uoči Wine Stylea, vinarije su se predstavile na promotivnoj vinskoj
večeri. Prezentacija se održala u restoranu Klub književnika, a
omogućila je distributerima i vlasnicima restorana da dožive
potencijale novih berbi uz odgovarajuće specijalitete pod vodstvom
poznatog sommeliera Igora
Lukovića.
"Ovo
večera je zapravo jedna lijepa šetnja kroz tri vinske regije.
Hrvatska je ranije krenula u vinsku renesansu i to je prepoznato od
strane države i institucija na pravi način, na opće zadovoljstvo
srpskih potrošača, jer ljudi u Srbiji uistinu piju Hrvatska vina.
Pogotovo vina iz Primorja koja ih sjećaju na ljetovanja, a polako se
mijenja reputacija i kontinentalnih vina" rekao je Luković.
''Tržište
Srbije nam je interesantno jer se Srbi rado sjećaju vremena
provedenog na našoj obali i rado piju naša vina. Dokazali su to
drugi vinari koju su osvdje već napravili sjajnu priču, a nadam se
da ćemo i mi uspjeti naći mjesto na srpskom tržištu'' rekao je
Degrassi,
koji inače 15 posto proizvodnje izvozi u Sloveniju, Belgiju, Švedsku
i Austriju.
Sve
vinarije će se, u sklopu projekta, predstaviti i na Novosadskom
salonu vina u travnju, a projektom je osigurano i stručno-medijsko
putovanje Dalmaciju u svibnju kako bi se mediji i vinski stručnjaci
te distributeri bolje upoznali s vinarijama, vinima i mjestom s kojeg
vino dolazi.
Podsjetimo, Hrvatska gospodarska komora okupila je sve proizvođače vina pod krovni brend „Vina Croatia – Vina Mosaica“ upravo s ciljem povećanja prepoznatljivost i pozicioniranja Hrvatske na vinsku kartu svijeta, kao zemlje koja pruža raznolika i visoko kvalitetna vina.
www.sjever.hr