Godina čitanja potakla je nastavnice i učenike 4. razreda Osnovne škole „Ljudevit Gaj”da više pažnje posveti aktivnostima kojima potiče čitanje i razvija čitalačku pismenost, a time i kreativnost i maštu.
Kako kaže knjižničarka ove škole, Suzana Pracaić izabrane su Priče iz davnine, Ivane Brlić Mažuranić čime su se učenici uključili u obilježavanje Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica s ovogodišnjom temom "Bajke i narodne predaje iz svih krajeva zemlje". Šuma Striborova i Regoč jedne su od najljepših Ivaninih bajki, a nalaze se i na popisu lektire za 4. razred. Pracaić je izradila i temelj projekta u vidu web stranice koju možete pogledati ovdje.
Pričaonica je ostvarena u suradnji s učiteljicama Dušankom Jakopović (4.a), Anicom Poslon (4.b), Lidijom Gorup-Kunštek (4.L) i Kornelijom Hršak (4.š).
Na početku projekta, početkom listopada, učenici su upoznati s portalom e-lektire, kako bi čitali 'Priče iz davnine' Ivane Brlić Mažuranić u e-obliku, sva četiri 4. razreda paralelno. U tome su nam pomogle i učiteljice informatike: Marija Poslon (4.a, 4.b) i Ivana Bračević (4.L, 4.š).
Učenici su dobili zadatak da pročitaju djelo u mjesecu listopadu kako bi na kraju mjeseca imali zajednički sat s knjižničarkom i obilježili Međunarodni mjesec školskih knjižnica (ISLM).
U virtualnim učionicama u MS Teams-u stavljena im je poveznica na ovu web-stranicu tj. početnu stranicu koja im je trebala pomoći u snalaženju i čitanju. S učenicima 4.b i 4. L u pričaonici se obradila Šuma Striborova, a s učenicima 4.a i 4.š Regoč.
Na početku sata učenici su izvukli motivacijske poruke koje su uzete s plakata:
Osviješteni su da je 2021. proglašena Godinom čitanja, a i da je Mjesec hrvatske knjige, kao najveća kulturna manifestacija u Hrvatskoj, također posvećena čitanju s motom "Ajmo hrvati se s knjigom" gdje su učenici često, kod čitanja mota naglas, glagol zamijenili s imenicom Hrvati pa moto nije imao smisla.
Da bi usporedili književni tekst i ekranizirano djelo, pogledali smo animirani film u izdanju Bulaja naklade, a i da bi učenicima pobudili maštu i kreativnost jer je jedan od rezultata pričaonice trebao biti i likovni rad.
Nakon toga uslijedio je razgovor o djelu, što su to bajke, utvrđivanje redosljeda događaja, osobina likova u djelu, odvajanja stvarnih od nestvarnih likova, igranje labirinta i križaljke, a sve pomoću web-alata Wordwall. Sve te aplikacije su uključene kao podstranice, u mrežnoj stranici Priča iz davnine, tako da se mogu više puta i kod kuće poigrati i provjeriti svoje znanje.
Drugi dio cilja ovog projekta bila je i literarna kreativnost u pisanju akrostiha.
Kako su to ostvarili odnosno kakvi su stihovi nastali, možete pročitati na web-stranici.
Svaka aktivnost treba biti vrednovana, potrebno je dobiti povratnu informaciju. Zato je osmišljen i evaluacijski pano, na kojem svaki čitatelj može ostaviti svoj osvrt i ocjenu za učenički tud i kreativnost koji možete vidjeti ovdje.
www.sjever.hr
08.12.2021.