Izbornik
Izbornik
Zatvori
Tražilica
Search
Zagorje

Hoće li se na staroj Zagorskoj magistrali (ponovno) zabraniti teretna vozila?

Autor: Nikolina Pofuk Bajz
Hoće li se na staroj Zagorskoj magistrali (ponovno) zabraniti teretna vozila?

Svjedoci smo čestih nesreća na staroj Zagorskoj magistrali, u kojoj često sudjeluju i teretna vozila. Iz tih je razloga, na 5. sjednici Županijske skupštine Krapinsko-zagorske županije, postavljeno pitanje o mogućnosti preusmjeravanja teretnog prometa sa dionice državne ceste DC1, odnosno stare Zagorske magistrale, na autocestu A2 Zagreb-Macelj.

Naime, uslijed gustog teretnog prometa na staroj Zagorskoj magistrali dolazi do usporavanja odvijanja prometa i stvaranja prometnih gužvi, te posljedično i do teških prometnih nesreća kao i ugrožavanja sudionika u prometu.

Na vijećničko pitanje stigao je odgovor Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koji su pitanje proslijedili Hrvatskim cestama d.o.o.. Prema podacima o brojanju prometa s brojačkih mjesta Veliko Trgovišće i Pojatno, na tom dijelu ceste zabilježeno je stalno povećanje prosječnog godišnjeg dnevnog prometa, kao i prosječnog ljetnog dnevnog prometa, odnosno povećanje udjela teretnih vozila u ukupnom broju vozila.

Kako navode iz Hrvatskih cesta, prema podacima MUP-a, u razdoblju od 2018. do 2020. godine na staroj Zagorskoj magistrali dogodilo se ukupno 126 prometnih nesreća, od toga je u njima sudjelovalo 28 teretnih vozila. Važno je napomenuti da je od ukupnog broja nesreća, u njih 52 je bilo smrtno stradalih ili ozlijeđenih osoba, odnosno smrtno su stradale 3 osobe, dok ih je 19 bilo teško ozlijeđeno i 90 lako ozlijeđeno.

U posljednjih sedam godina, troškovi redovitog održavanja, investicijskog održavanja kolnika i otklanjanja posljedica izvanrednih događaja, nakon rekonstrukcije tog dijela ceste od Zaboka do Zaprešića, iznosili su 24.700.000,00, od čega su troškovi investicijskog održavanja kolnika iznosili 6.334.000,00 kuna, a što je povezano s većim udjelom teretnog prometa u ukupnom volumenu prometnog toka.

Hrvatske ceste provele su i jednostavnu cost-benefit analizu, a sve u slučaju da se na staroj Zagorskoj magistrali zabrani promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona.

Naime, tada bi se prosječni godišnji dnevni promet teretnih vozila na dionici smanjio za oko 300 vozila, odnosno za 20 posto. Zatim, godišnje bi se za ta vozila naplatila cestarina u iznosu od oko 595.859,05 eura te bi se smanjilo i investicijsko održavanje kolnika za oko 24.769,93 eura godišnje.

Zanimljivo je i da bi se broj prometnih nesreća s teretnim vozilima potencijalno, na godišnjoj razini, smanjio za dvije prometne nesreće, dok bi smanjenje troškova tih prometnih nesreća iznosilo 11.703,90 eura.

Kako su naveli iz Ministarstva, kao i iz Hrvatskih cesta, slijedom navedenih podataka, postoje opravdani razlozi da se ograniči promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona, posebice jer za tu namjenu postoji i druga javna cesta s boljim prometno-tehničkim karakteristikama, odnosno autocesta A2.

Inače, već je ranije, Pravilnikom o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih motornih vozila vozila, bilo ograničeno kretanje teretnih vozila na staroj Zagorskoj, no zbog prosvjeda prijevoznika taj Pravilnik ubrzo je stavljen van snage.

Naime, zabranom prometovanja značajno bi porasli troškovi poslovanja prijevoznika s područja Krapinsko-zagorske županije, pa su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture poručili da, ukoliko Krapinsko-zagorska županija može osigurati kompenzacijske mjere za prijevoznike, Ministarstvo je sukladno s uvođenjem zabrane prometovanja teretnih vozila.

foto - arhiva

n.p.bajz/sjever.hr

17.08.2023.

Podijeli članak:

/
/