Dobro osmišljena i izvedena ambalaža jedan je od najvažnijih
elemenata svakog proizvoda, pogotovo onog koji se tek pojavljuje na
tržištu, gdje upravo ambalaža može imati ključni utjecaj na
prodaju. Njen zadatak je čuvati proizvod i njegovu kvalitetu,
predstaviti osnovne karakteristike proizvoda te u konačnici privući
pozornost kupaca atraktivnim izgledom i dizajnom. Kako se proizvodi
kvalitetna ambalaža znaju u obiteljskoj tvrtki MEC, koja već
27 godina uspješno posluje u međimurskoj općini Pribislavec.
Tijekom
svog postojanja, tvrtka MEC razvila je širok spektar proizvoda za
pakiranje u poljoprivredi, prehrambenoj i kemijskoj industriji. Riječ
je o različitim vrstama folija za pakiranja svježeg voća i povrća
te artikala za jednokratnu upotrebu, folija za pakiranje tjestenina,
pekarskih proizvoda, sušenog i smrznutog voća i povrća, različitih
kozmetičkih proizvoda te folija koje zadržavaju miris i aromu
proizvoda i štite proizvode od vlage i svjetlosti.
MEC pokriva gotovo četvrtinu domaćeg tržišta, značajan dio
proizvoda izvozi, zapošljava tridesetak djelatnika te kontinuirano
proširuje asortiman proizvoda. „Dugoročni nam je cilj
zaokružiti poslovni model od proizvodnje folije, preko tiska i
laminiranja sve do izrade gotovih vrećica koje će se preko 60 %
izvoziti na zapadnoeuropska tržišta. Naša ambalaža je
personalizirana i prilagođena zahtjevima kupaca, a folije redovito
testiramo na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu“
tvrdi prokurist tvrtke Zlatko Železnjak, te dodaje kako je
tvrtka u svrhu povećane energetske učinkovitosti u poslovanju,
nedavno na krovu poslovne zgrade u probni rad pustila i sunčanu
elektranu nazivne snage 144 kW.
Zahvaljujući napretku tehnologije, ambalaža omogućava brzu
prilagodbu tržištu i potrebama potrošača, a odabirom tehnologije
i vrste ambalažnog materijala može donijeti znatne uštede.
„Tehnološki proces u proizvodnji fleksibilne ambalaže zahtjeva
praćenje materijala od ulaska na skladište pa do završnog
proizvoda u koji je ugrađeno više vrsta materijala. Za proizvodnju
i isporuku kvalitetnog proizvoda, bio nam je potreban specifičan
softver koji će nam pomoći u praćenju svih procesa vezanih uz
proizvod u svim fazama rada“ dodaje Železnjak napominjući
kako su im u izradi vlastitog softvera pomogla sredstva dobivena kroz
program „Poboljšanje konkurentnosti i učinkovitosti MSP-a kroz
informacijske i komunikacijske tehnologije". Od ukupne
investicije, vrijedne nešto više od 230 tisuća kuna, tvrtka MEC
dobila je gotovo 167 tisuća kuna bespovratnih sredstava. Nova
IKT oprema u punoj je funkciji i kako kažu u tvrtki, nadmašila je
sva njihova očekivanja jer osim indirektnog povećanja proizvodnje,
djelatnicima je sada iznimno olakšano i praćenje cjelokupnog
proizvodnog procesa. Uz podizanje kvalitete, tvrtka je višestruko
povećala kapacitet tiska, učinkovitost zaposlenih te smanjila
količinu otpada. Povećanje konkurentnosti i učinkovitosti
poslovnih procesa podigli su i uvođenjem integriranog CRM i ERP
rješenja.
„Nastojat ćemo i u budućnosti biti jednako uspješni kao i dosad; ostvarivati planove, prevladavati izazove koje svakodnevno poslovanje nosi te brinuti o zadovoljstvu naših radnika i klijenata. To je jedini put do uspjeha“ zaključuje Železnjak, koji je također jedan od #prvih25.
www.sjever.hr 10.05.2019.